سبک زندگی

بهترین روش ها برای بهبود بافت پوست / 6 تکنیک طلایی

مشکلاتی مثل آکنه، منافذ بسته یا باز، برآمدگی ها، پوسته پوسته شدن باعث مشکلات پوستی می شوند. به کمک مرطوب کننده، استفاده منظم از ضد آفتاب، لایه بردارهای شیمیایی و رتینول می توان بافت پوست را بهبود بخشید.

در این مقاله از کارمادیو بهترین روش‌هایی را که متخصصان پوست به منظور بهبود بافت پوست و محصولاتی جهت درمان بافت پوست توصیه کرده اند را برای شما در زیر ذکر می کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

1. هر روز کرم ضد آفتاب بزنید

مصرف روزانه کرم ضد آفتاب از مشکلاتی مثل آسیب در برابر اشعه ماورای بنفش و همچنین مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی جلوگیری به عمل می آورد.

کرم ضد آفتاب به پیشگیری تجزیه کلاژن که در اثر ماورا بنفش از بین می‌رود کمک می کند اگر کلاژن از بین برود شل شدن و چین و چروک پوست تشدید می شود.

روزهایی که در خانه هستید و در روزهای ابری حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید چرا که آفتاب ممکن است از نور گیرها عبور کند و بر پوستتان تاثیر منفی بگذارد. یک کرم ضد آفتاب با حداقل Spf30 تهیه کنید و آن را روی سینه و گردن و صورت به خوبی بمالید.

2. از سرم ویتامین ث استفاده کنید

ویتامین ث یکی از آنتی اکسیدان ها است که کمک بسیاری به بافت پوست شما می کند ویتامین ث موجب شادابی و درخشان شدن پوست می شود سرم ویتامین ث را روزانه مصرف کنید.

از آن جایی که ویتامین ث پوست شما را نسبت به آفتاب حساس می‌کند به شما توصیه می‌کنیم حتما آن را با ضد آفتاب استفاده کنید.

خواص آنتی اکسیدانی ویتامین ث  در رفع مشکلات پوستی ناشی از آسیب های محیطی و خورشیدی مناسب است. سرم ویتامین ث لکه های تیره را محو می کند و کلاژن را تحریک میکند تا پوست شما سفت شود و خطوط چین و چروک بوجود  نیاید.

3. لایه برداری شیمیایی انجام دهید

سلول های مرده سطح پوست را می توانید با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی از بین ببرید‌. لایه بردارهای شیمیایی باعث تغییر سلول ها می شوند که در نهایت می توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. زمانی که دنبال انتخاب لایه بردارهای شیمیایی هستید محصولات دارای سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و لاکتیک اسید را انتخاب کنید.

چرا که  وظیفه این اسیدها باز کردن منافذ پوست و از بین برنده سلول های مرده سطح پوست است و با افزایش دادن کلاژن پوست کمک بزرگی به بهبود بافت پوست می کنند.

لاکتیک اسید و گلیکولیک اسید آلفا هیدروکسی می باشند در حالی که اسید لاکتیک ملایم است و مناسب پوست های حساس و خشک است. سالیسیلیک اسید باعث کاهش تولید چربی می شود. به صورت کلی در طول هفته یک الی دو بار لایه برداری کنید. لایه برداری بیش از حد موجب تحریک پوست و حساسیت می شود.

4. روزانه مرطوب کنید

یکی دیگر از راه های بهبود بافت پوست هیدراته نگه داشتن پوست است. در طول روز دو مرتبه از مرطوب کننده استفاده کنید تا آب پوست شما تامین شود استفاده از مرطوب کننده باعث ترمیم سد پوستی و صاف شدن پوست شما می شود.

در زمان انتخاب مرطوب کننده مواد اصلی مثل سرامید یا اسید هیالورونیک را به شما توصیه می‌کنیم چونکه این گونه موارد  به طور کاملا طبیعی هم در سطح پوست موجود هستند. مرطوب کننده های دارای اسید هیالورونیک به حجیم شدن پوست، آبرسانی و حفظ رطوبت پوست کمک می کنند.

منافذ مسدود شده و جوش ها توسط هیالورونیک اسید بدتر نمی شوند. سرامید جز اسیدهای چرب است که باعث حفظ رطوبت پوست می شوند.

5. از درمان های رتینول یا رتینوئید استفاده کنید

اثرات ناشی از سوختگی پوست و جوش های صورت و خطوط ریز ایجاد شده توسط رتینول یا رتینوئیدها ترمیم می شوند. رتینول یا رتینوئیدها از مشتقات ویتامین آ هستند که باعث تحریک توانایی تولید کلاژن و گردش سلولی می شوند همچنین چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می دهند و پوست شما را صاف می کنند.

باز کردن منافذ از دیگر وظایف رتینول هاست که جوش ها را کاهش می دهند. از آنجا که رتینوئیدها تحریک کننده هستند قبل از استفاده آنها را روی سطح کوچکی از پوست تست کنید تا متوجه شوید که پوست شما چه نوع واکنشی را از خود نشان می دهد.

اگر در طول انجام تست مشکلی روی سطح پوست شما ایجاد نشد رتینوئیدها را سه بار در هفته و در طول شب وارد برنامه خودتان کنید.

6. لایه برداری لیزری را امتحان کنید

یکی از درمان های حرفه ای پوست لایه برداری با لیزر است که برای حذف لایه بیرونی پوست و تحریک کلاژن سازی از انرژی نور استفاده می شود.

برای لایه برداری با لیزر به شما توصیه می کنیم که در فصل پاییز و زمستان برنامه ریزی کنید چرا که درمان از طریق لیزر می تواند پوست شما را نسبت به نور آفتاب حساس کند. معمولا یک ماه بعد از لایه برداری با لیزر تاثیر آن را بر روی پوست تان مشاهده می نمایید.

بهترین روش ها برای بهبود بافت پوست - کارمادیو

چه عواملی باعث تضعیف پوست می شود؟

عواملی مانند اگزما یا جوش و تجمع سلول های مرده موجب تضعیف پوست افراد می شوند. کم آبی بدن، ژنتیک، آسیب های ناشی از نور آفتاب، سیگار و … هم می توانند موجب تضعیف پوست شوند.

قرار گرفتن در معرض آلودگی ها و اشعه ماورا بنفش هم موجب از بین رفتن کلاژن می‌شود که موجب می شود چین و چروک و خطوط ریز نمایان تر شوند.

کم آبی موجب سفت و کدرشدن پوست می شود و همین عامل باعث می‌شود خطوط ریز بیش تر به چشم بیایند. پوست های حساس نسبت به عوامل محیطی، غذا و محصولات مراقبتی پوست ممکن است واکنش نشان دهند.

سخن پایانی

در این مقاله از کارمادیو به بهترین روش ها برای بافت پوست که متخصصان پوست معرفی کرده اند پرداختیم و در نهایت عاملی که باعث ضعیف شدن پوست می شوند را بیان کردیم. همچنین می توانید مقاله بهترین ماسک ها برای رفع لک صورت و روشن شدن پوست را نیز در سایت مطالعه کنید.

 

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا